Aisya Abdullah ▲
Follow | Home.
baksis -day 3
Wednesday 20 November 2013 @ 20:30 | 0 Flower's lover

(mengambil kesempatan menulis sewaktu semua busy menghadiri tutorial debat)

bangun pagi, macam biasa kitorang skip kuliah subuh atas alasan tak sedar. mana taknya, dalam 4orang housemate adik2 angkat aku tu, aku sorang je yang suci, yang lain berhadas. bangun tidur jam 6.30pagi lepas tu takmandi terus siap2 pergi dataran untuk program sukaneka. haigoo penat bha. sambil2 duduk kemas diri, aku curi tidur sampai la adik2 kejut.

sampai je, kami terus sambung cuci pinggan semalam, and dalam masa yang sama we prepared for air manis. sedihnya, time nak angkat air tu, holder dia patah and air jatuh. air tu aku yang buat . maybe taksedap kut, sebab tu Allah takbagi minum. then pakcik comel *botak* tolong ambil air kat kedai depan and bantu kitorang buat air. kesian dia kena jadi kd makanan sebentar. lepas finish buat benda tu smua, kitorang join sukaneka.

aku masuk game balingan kekasih, aicewahh , and dia jugak. lalala~~~ tapi aku kalah, sebab kasutku yang tinggi macam princess tu tergolek, aduhh memang memalukan, ade ke patut tersungkur dengan terangkat2 semua baju. lol :3 habis game, sambung projek memikat suami, ehh tak.. sambung buat air. pagi tu, 4kali ulang alik demi buat air. aku taktaw la apa yang sedap kat air tu, tapi bukan main berselera semua orang minum. hee alhamdulillah :)

bila check dapur, rahma da settle kemas and cuci pinggan , say thanks :) lepas tu dia minta maaf sebab takdapat tolong buat kerja malam semalam. sokay babe, kitorang oke je. balik rumah jam 12.30 tengahari, lunch kali terakhir dengan family, lauk sedap woo, memang aku bedal je makan semua benda, takpantang langsung,, time ni, muka dah bengkak, pagi tu letak antiseptik dekat tempat kena sengat lebah and dekat tangan sebab kena pisau time rewang.

bila semua tegur, aku buat muka chill je. bila tengok cermin, sangat teruk rupanya. oke, relax cool. kami semua terus packing2 barang, aku tidur sat .nanti mesti sedih nak lepaskan katil tu. jam 2.30pm abanglong hantar kami. siap ambil gambar ape semua , aduhh sadis2. kesian tengok kakak, dia macam sedih je nak let go kitorang. aku paling rapat dengan kakak dalam family tu. sebelum along hantar ke dataran, aku ajak dia round2 kampung buat kali terakhir.

dia on je. kitorang pergi paloh 3, lepas tu tengok2 dekat felda, bau2 getah kelapa sawit segala bagai. then baru dia send us to dataran, hee along park betul2 depan khemah urusetia. aduhh malu kut, dah la duduk depan berdua dengan along. rasanya dia jealous tak? ehh mustahil, dia bukannya ade perasaan pun. lepas angkat barang2, azlan ajak kemas apa yang patut, and buat discussion dengan kakyah. masalahnya, kakyah tu takde. so, kitorang decide untuk bincang lepas majlis.

tamat je majlis semua busy ambil gambar. tiba2 ain panggil nak suruh ambil gambar family kitorang sekali, ambil gambar dengan kakak. hee peluk2 dia, i'll miss u kakak, even takrapat pun, kakak je la orang yang akak rasa akak boleh bercakap. dengan mak abah , memang akak diam je :'( lepas salam2 semua tu, kami sambung ambil gambar. hee aku excited nak balik actly, ntah kenapa aku rasa macam bersyukur aku masih ada umi abah akak adik weeya emma adik ahmad imran. sayang my family, serius rindu sangat :'(

sementara tunggu semua orang naik bas, aku pun lepak kat atas borak2. time to balik UMNP, so cooooollll babes, ramai yang nangis. haha, me? ade la rasa sedih sebab rindu katil uhuk uhuk.. but sokay, next time kita jumpa lagi. along kata "orang first yang datang jenguk dia akan bagi hadiah besar" ..i'll make sure that's me .haha. back to UM, terus lepak and tidur .

tamat :)


Older Post | Newer Post
My Garden

Diaries Queens Flower Lovers


Flower Queen


Pain either makes or breaks a person.


Beauty Talk

Learn to let him go
Go freely from your mind
If not now, then when?
Until the day of his wedding?

Let it go
Pour everything to Allah
As He is the best listener.


When I pretend to be strong, no one sees my hidden tears except Allah. When I’m sad and need a shoulder to cry on, no one supports me but Allah.

Pleasing a human is very difficult, pleasing Allah is the easiest. People sometimes punish me for mistakes I have not done, Allah ignores and excuses the ones that I did.

This is Allah, The Greatest, The Most Almighty, The Most Beneficent, The Most Merciful, and all praise belongs to Him

Sunlight & Water


Template Designer: Khairina Hairuddin
Background : Cute One



Sederhana Itu Indah